LEDER

Thomas Larsen er inde på noget når han i Berlingske spør hvorfor velgerne gang på gang vender det døve øret til alle besserwissere som fortæller dem at de påfører landet skade hvis de stemmer på Dansk Folkeparti, for retsforbeholdet og for smykkeloven.

Sagen er, at vælgerne sanser, når retorik og realiteter ikke stemmer overens.

Da er vi tilbage i realiteterne, ikke skinn-virkeligheden, som spindoktorer, medier og særinteresser liger å befinde seg i.

Mediet som Thomas Larsen skriver henter selv frem en brandingeskpert, spanjolen José Torres, som sier at Danmark kan komme til å fortryde smykkeloven:

»Problemet opstår, så snart der er et mønster i historierne fra Danmark. Med Muhammed-tegningerne, Dansk Folkepartis fremgang ved alle valg og nu de seneste asyllove tegner der sig et mønster, og det bliver i sidste ende til folks opfattelse af landet,« siger den spanske ekspert.

Men det er tydelig hvilken side Torres står på. En friksjonsløs globalisme, hvor det kommer an på hvordan ting synes og fremtrer, ikke hvordan de er.

Danmark har fått smake hva Israel har gennemlevet i mange år. Representantene for det “internasjonale samfunn” har drevet debranding av Israel og jødene i årtier. Helt inn i knivintifadaens og jihads tidsalder. Da begynder det å skurre.

Ligsom det gør for Danmark, når dets politikere tar signalet fra vælgerne og gør noget for at landet ikke skal bli løbt over ende når været blir mildere.

Interessant nok går kløften midt gennem samfunnet. Dansk Industri, toptungt av eksportbedrifter, brokker seg over folk som ikke forstår sit eget bedste. Hvor stor er avstanden egentlig mellom dem og utlændingene som fråtser i the ugly Danes? Man talte tidligere om the ugly American, er det ikke samme mønster man nu anvender i kulturkrigen?

Larsen indrømmer at bakvaskelsen av Danmark også kom indenfra:

 

Dermed fik den internationale presse – godt hjulpet af regeringens modstandere i Folketinget og EuropaParlamentet – stor frihed til at fremmane et fortegnet billede af Danmark som selvsagt er skadeligt for nationens image.

De politisk korrekte gør moral til et våben, og de har opnævnt sig selv til dommere. Det har fungeret længe. Men ikke længer. Det er det store historiske vendepunkt:

For en tid tilbake kom bogen som tar for seg de rundt 400 – stort sætt mænd – som styrer Danmark. For å bli optatt i “klubben” måtte man være positiv til indvandring. Et forkært udspill og man var mærket.

Ligevel hører vælgerne ikke på dem. Er det fordi de er fremmedfiendtlige? Det vil præssen ha os til at tro. Larsen indrømmer at det måske er reelle grunde til stejlheden. Hvis det ble premisset ville vi få en helt anderledes debatt, fri for Lars Løkke som Martin Bormann.

Og den virkelighed handler om, at de mange flygtninge og immigranter, som strømmer til Danmark, alt for sjældent er kvalificeret arbejdskraft. Tværtimod er der en høj risiko for, at mange vil ende som permanente modtagere af overførselsindkomster – med store økonomiske og sociale konsekvenser for dem selv og det danske samfund.

I virkeligheden er situasjonen for EU langt mer alvorlig end det både medier og politikere gir udtryk for. Berlingske selv anbefalte et et ja til EUs justispolitiske samarbejd i folkeavstemningen i desember. Hvor er logikken?

Forskellen mellem DIs virkelighedsopfattelse og flertallet af danskernes, ses også i forhold til EU, som befinder sig i en dyb krise. Som andre erhvervsorganisationer er DI tilhænger af det europæiske samarbejde og en konsekvent fortaler for det grænseløse Europa. Men igen preller kommunikationen om EUs mange fordele af på danskerne, når de ser, at EU effektivt har afskaffet de nationale grænser uden at sikre EUs ydre grænser.

Det er netop det. Vi taler om to forskællige typer logikk. Det er globalisternes logikk, som skjuler hvem der er vindere og tabere, selv når det går nedover, og det er den harde virkelighed. Når den manifestrer seg i folkevandring langs motorvejene er den uimodståelig.

 

http://www.business.dk/oekonomi/kritikken-af-loekke-co.-er-en-gratis-omgang

http://www.business.dk/media/udenlandsk-brandingekspert-i-risikerer-at-goere-uoprettelig-skade