Hovederne på bloggen

“Mange taler indforstået om det postfaktuelle samfund, men verden har aldrig haft og delt flere kendsgerninger end i dag. Problemet er ikke mangel på kendsgerninger og begivenheder, men håndteringen af dem. Antallet af medier og eksplosionen af sociale medier gør, at vi ikke alene drukner i synspunkter, men også i data. Fordi vi ikke længere kan overskue vores verden, står vi tilbage med følelserne. Med dem er det nemmere. Dem kan vi nøjes med at have én og én. De er hævet over det fælles ansvar.

Mediernes udfordring er at dokumentere og sætte tildragelser og begivenheder i perspektiv og relief. Det tager tid og kvalificeret arbejdskraft. Sådan noget koster penge. Dem har medierne stedse færre af, mens de statslige medier lever en beskyttet og privilegeret tilværelse og kører kampagner imod protestmedier.”

Sagen om, hvordan en række virksomheder har trukket deres annoncer fra Den Korte Avis er et symptom på en langt større og mere grundlæggende krise i mediebilledet, hvis komponenter også tæller en voksende utilfredshed med mainstreammedierne – både de skatteyderbetalte og de private, der alt for ofte leverer noninformation baseret på politisk korrekthed. Læs hele Mikael Jalvings indlæg her:

 

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE9219002/den-korte-avis-og-mediernes-lange-deroute/

Ét svar til “Den Korte Avis og mediernes lange deroute”

  1. The Lying Press siger:

    De politiske firmaer er nu begyndt på 2. etape af deres krig mod Den Korte Avis’ læsere. Nu masse-sletter Nordea m.fl. ALLE negative anmeldelser af firmaet. Hvis Trustpilot lader dem slippe aftsted med dette censur, så er Trustpilot også gået ind i angrebet på Den Korte Avis’ læsere.