Nyt

Toyota giver efter for anti-woke-pøbel, skriver Pink News. De vil ikke længere sponsorere LGBT-arrangementer. I stedet vil virksomheden fokusere sine ressourcer på medarbejdernes faglige udvikling, netværk og mentorprogrammer, som er mere i overensstemmelse med virksomhedens mål.

For politiseret

Bilproducenten har meddelt, at den ikke længere vil sponsorere seksuelle minoritetsgruppers arrangementer i USA.

I et notat sendt til 50.000 amerikanske medarbejdere og mere end 1.500 forhandlere forklarer virksomheden, at beslutningen er truffet på baggrund af den stærkt politiserede offentlige samtale om virksomhedens engagement i såkaldt mangfoldighed, retfærdighed og inklusion.

Ikke mere kønsforvirring

Beslutningen kom kun en uge efter, at anti-woke-aktivisten og filmskaberen Robby Starbuck havde beskrevet en række woke-initiativer i virksomheden, herunder virksomhedens finansiering af grupper, der er imod love, der forbyder kønsskifteoperationer for mindreårige, og dannelsen af race- og kønsopdelte medarbejdergrupper. De vil heller ikke sponsorere drag queen-sommerlejre for børn.

Komplimenter

Robby Starbuck komplimenterede Toyota for beslutningen:

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av Robby Starbuck (@robbystarbuck)

Det antydes også, at Toyota fremover kun vil sponsorere arrangementer relateret til STEM-uddannelse.

Bloomberg rapporterer, at Toyota også vil afslutte sit engagement i Human Rights Campaigns årlige Corporate Equality Index, hvor virksomheden engang havde en perfekt score for sit engagement i “mangfoldighed, retfærdighed og inklusion”.

 

Købe: Betraktninger over revolusjonen i Europa