Toyota giver efter for anti-woke-pøbel, skriver Pink News. De vil ikke længere sponsorere LGBT-arrangementer. I stedet vil virksomheden fokusere sine ressourcer på medarbejdernes faglige udvikling, netværk og mentorprogrammer, som er mere i overensstemmelse med virksomhedens mål.
For politiseret
Bilproducenten har meddelt, at den ikke længere vil sponsorere seksuelle minoritetsgruppers arrangementer i USA.
I et notat sendt til 50.000 amerikanske medarbejdere og mere end 1.500 forhandlere forklarer virksomheden, at beslutningen er truffet på baggrund af den stærkt politiserede offentlige samtale om virksomhedens engagement i såkaldt mangfoldighed, retfærdighed og inklusion.
Ikke mere kønsforvirring
Beslutningen kom kun en uge efter, at anti-woke-aktivisten og filmskaberen Robby Starbuck havde beskrevet en række woke-initiativer i virksomheden, herunder virksomhedens finansiering af grupper, der er imod love, der forbyder kønsskifteoperationer for mindreårige, og dannelsen af race- og kønsopdelte medarbejdergrupper. De vil heller ikke sponsorere drag queen-sommerlejre for børn.
It’s time to expose Toyota.@Toyota has been one of the most trusted brands in America but they’ve gone totally woke.
Here’s some of what we found:
• Toyota sponsored a drag queen program at a summer camp for kids identifying as LGBTQ+.
• Toyota opposes laws that ban sex… pic.twitter.com/bmcWPftjT4
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) September 26, 2024
Komplimenter
Robby Starbuck komplimenterede Toyota for beslutningen:
Se dette innlegget på Instagram
Det antydes også, at Toyota fremover kun vil sponsorere arrangementer relateret til STEM-uddannelse.
Bloomberg rapporterer, at Toyota også vil afslutte sit engagement i Human Rights Campaigns årlige Corporate Equality Index, hvor virksomheden engang havde en perfekt score for sit engagement i “mangfoldighed, retfærdighed og inklusion”.