Tavle

Loading the Elevenlabs Text to Speech AudioNative Player...

Den ikoniske motorcykelproducent Harley Davidson har besluttet at trække sin nyligt vedtagne politik om DEI tilbage.

Det sker efter omfattende kritik fra virksomhedens traditionelle kundebase.

DEI står for diversity, equity, inclusion (mangefold, udfalds-lighed, inkludering).

Beslutningen, som blev annonceret i en pressemeddelelse, indebærer ifølge Fox News, at virksomheden aflyser flere igangværende projekter om LGBTQ+-spørgsmål og feminisme.

Årsagen til ændringen er en voksende utilfredshed blandt virksomhedens kernekunder, som hovedsageligt er konservative og mandlige bilister. Harley Davidsons image voksede efter filmen Easy Rider fra 1969.

Filmcover, Easy Rider

Utilfredsheden kulminerede, da den højreorienterede Bobby Starbuck afslørede dele af virksomhedens nye politiske program, som omfattede feministisk træning for hvide mandlige medarbejdere og deltagelse i Pride-arrangementer.

I en pressemeddelelse sagde virksomheden følgende:

“Det er afgørende for vores forretning, at vi ansætter og fastholder de bedste talenter, og at alle medarbejdere føler sig velkomne.

Når det er sagt, har vi ikke haft en DEI-funktion siden april 2024, og vi har ikke en DEI-funktion i dag. Vi har ikke kvoter for ansættelser, og vi har ikke længere mål for diversitet blandt leverandør .”

Harley Davidson har et image som den mest maskuline af alle motorcykler, og en stor del af kunderne er maskuline, konservative mænd. Så mange mennesker undrer sig over, hvordan de er endt på dette spor. En af dem er Jesse Clay, en tidligere Navy SEAL.

– Jeg synes, det er fantastisk. Men de skulle aldrig have ændret sig.
Problemet startede, da den tyske manager Jochen Zeitz tog over som CEO. Men Bobby Starbuck startede et oprør, og fik støtte fra mange andre kunder.

»Vores mål er at bringe fornuften tilbage på arbejdspladsen og slippe af med den slags initiativer,« sagde Bobby Starbuck til Fox News.

Kid Rock dro fram rifla da ølprodusent innledet samarbeid med transe

Document er blitt 20 år – kjøp vårt nye tidsskrift!