Kommentar

Den 39-årige videokunstner Katrine Remmen Dirckinck-Holmfeld har indrømmet, at hun står bag hærværket og tyveriet af en uvurderlig buste af Kong Frederik den 5.

“Det var mig, der tog initiativet. Det var mig, der tog busten fra soklen i akademiets festsal. Og det var mig, der skubbede den i havnen,” indrømmer Katrine Dirckinck-Holmfeld.
Gerningspersonen har tilknytning til det venstreradikale miljø i København, og hærværkssagen trækker yderligere tråde til Mellemøstens islamiske kultur.
Katrine Dirckinck-Holmfeld er gift med den libanesiske indvandrer Abbas Mroueh. Og den tilvandrede migrant bakker selvfølgelig op om sin tyvagtige kone.
“Hun gjorde det rigtige,” udtaler Abbas Mroueh og hentyder til destruktionen af dansk kulturarv.
Det dansk-arabiske par har boet i Mellemøsten og har sønnen Baher. Den arabiske ægtemand har arbejdet for et libanesisk telefonselskab i næsten ti år, og han har senere fået en dansk uddannelse i globale flygtningestudier.
Ofte beskæftiger den danske stat flygtninge og indvandrere i jobs og uddannelser, der er relateret til migrationsområdet – hvis de pågældende indvandrere overhovedet er i arbejde.
I dag bruger Katrine Dirckinck-Holmfelds arabiske ægtemand en del af sin tid på at skrive om Allah og libanesisk politik på de sociale medier. Det foregår for det meste på arabisk.
Hærværk og tyveri i den danske kunstelite flyder sammen med den hadske mellemøstlige kultur, der er bragt til Danmark med den muslimske masseindvandring.
Det er en kendt sag, at islamister ikke ønsker, at vantro kunst og fortidsminder skal figurere i deres samfund. Verdenssamfundet har set til, mens Islamisk Stat har ødelagt uvurderlige kunstskatte i Syrien. Tidligere har Taliban-militsen ødelagt kunstværker og fortidsminder i Afghanistan.
Den muslimske ødelæggelseskultur har kunstneren og institutlederen, Katrine Remmen Dirckinck-Holmfeld, nu bragt til Danmark via sit mellemøstlige ægteskab.
November er kun få dage gammel, da Katrine Dirckinck-Holmfeld skruer en buste af Danmarks og Norges tidligere konge af sin sokkel i festsalen på Det Kongelige Danske Kunstakademi i København.
Til daglig er Katrine Dirckinck-Holmfeld leder af instituttet for kunst, skrift og forskning på Kunstakademiet. En chefposition hun har haft i halvandet år.
Den venstreradikale kvinde stjæler gipsbusten for at ødelægge den. Et vidne ser Katrine Dirckinck-Holmfeld i en gruppe på cirka 10 hætteklædte personer, der smider kunstværket i Københavns Havn.
Et par dage efter, 6. november 2020, henter dykkere den nu ødelagte buste fra havnebunden. Saltvandet har destrueret busten af Frederik V.
Lidt under en uge efter går Katrine Dirckinck-Holmfeld til bekendelse overfor sin arbejdsgiver og indrømmer både tyveri og hærværk. Hun bortvises først dagen efter. Den kulturradikale ledelse på Kunstakademiet skulle overveje sit næste træk.
Men hvem er den islamofile institutleder, der har forkærlighed for tyveri og destruktion, når hun skal udtrykke sine venstreorienterede holdninger?
Katrine Dircknick-Holmfeld vokser op i Aalborg, sammen med broren Kasper, i et kulturradikalt akademikermiljø.
Forældrene, Lone Dirckinck-Holmfeld og Arne Remmen, er universitetsundervisere. De har begge en varm interesse for Mellemøstens befolkninger og støtter op om islamisk indvandring. Moderen, Lone Dirckinck-Holmfeld, erklærer sig i 2009 parat til at bryde dansk lovgivning, og hun vil personligt huse irakiske indvandrere, der er gået under jorden for at undgå tvangshjemsendelser.
På dette tidspunkt er Katrine Dirckinck-Holmfeld 18 år. Teenagedatteren kan observere sin islamofile mor, der vil bryde dansk lovgivning for at gennemtvinge yderligere omfattende islamisk indvandring fra Mellemøsten.
Faderen, Arne Remmen, demonstrerer sin forkærlighed for den palæstinensiske sag, og han støtter muslimernes kamp, der er rettet mod Israel – det eneste demokrati i Mellemøsten.
Æblet falder ikke langt fra stammen. Katrine Dirckinck-Holmfeld er opdraget med et globalt verdenssyn, hvor grænser og vestlig kultur skal destrueres. Hun har fået sin venstreradikale baggrund i nådegave fra sit reaktionære ophav.
Den unge kvinde falder på forudsigelig vis for den arabiske telesælger. De bosætter sig blandt andet på Cypern og i Libanon. Katrine Dirckinck-Holmfeld og libaneseren Abbas Mroueh bliver gift i slutningen af 00’erne. Herefter bliver der blandt andet holdt ferie i Tyrkiet.
Det dansk-arabiske par får nok af Mellemøsten på daglig basis og flytter til Danmark. De mange velfærdskroner og gratis uddannelser trækker i det multikulturelle ægtepar.
De bosætter sig i København, og de bor i dag på det fashionable Frederiksberg i hovedstadsområdet. Her bor den lille familie i en treværelses herskabslejlighed på 115 kvadratmeter – kun få meter fra det eftertragtede område ved Søerne i København.
Katrine Dirckinck-Holmfeld og Abbas Mroueh elsker islam og multikultur, men gider ikke selv bo i de betændte indvandrerområder i Danmark.
Ægteparret har sammen med fire mellemøstlige indvandrere stiftet en kunstnergruppe, der har navnet Den Sorte Firkant. Gruppen har til huse i Blågårdsgade i indvandrerbydelen Nørrebro i København. Her har Katrine Dirckinck-Holmfeld og den arabiske ægtemand tætte kontakter til det venstreradikale miljø.
Det drejer sig blandt andet om den berygtede filmmand Frank Piasecki Poulsen, der sammen med sin kone har en voldelig fortid i det autonome BZ-miljø i København.
Frank Piasecki Poulsen er berygtet for at være eftersøgt for brostenskast i forbindelse med, at Dansk Folkepartis Pia Kjærsgaard besøgte Nørrebro sidst i 1990’erne. I dag er Frank Piasecki Poulsen ansat i en vellønnet og magtfuld stilling som filmkonsulent i Det Danske Filminstitut. Og her er ledelsen, ligesom på Det Kgl. Danske Kunstakademi, stærkt optaget af hudfarve og venstreorienteret identitetspolitik.
Institutleder Katrine Dirckinck-Holmfeld fortæller, at hun ødelagde og stjal den danske kunstskat på grund af en påstået racisme i befolkningen samt det faktum, at Danmark har en fortid som kolonimagt.
39-årige Katrine Dirckinck-Holmfeld er i dag hjemsendt fra lederjobbet på Kunstakademiet.
“Tyveri og hærværk er kriminelle handlinger – uanset konteksten. Det er på ingen måde acceptabelt, og jeg vil gerne understrege, at jeg tager skarpt afstand fra tyveriet og hærværket mod busten af Frederik V,” siger Kunstakademiets venstreorienterede rektor Kirsten Langkilde.
Den kvindelige rektor er selv kommet i vælten efter anklager om, at hun har understøttet et hadsk venstreorienteret uddannelsesmiljø, hvor man går op i hudfarve og racer.
Det underlødige hærværk mod en gipsbuste af en dansk konge giver et nådesløst indblik i toppen af den danske kunstelite.
Her blander man sin glæde for muslimsk indvandring sammen med en aggressiv opførsel, hvor hærværk og tyveri er legale midler.
Videokunstneren Katrine Dirckinck-Holmfeld vil uden tvivl blive hyldet for sin hærværksaktion i de danske kunstkredse. Kunstneren Kristian Hornsleth har allerede hyldet hende i en artikel i Berlingske. Og den antidanske aktivisme vil helt sikkert afføde endnu flere kunstbevillinger, skattekroner og jobs til den hjemsendte institutleder.
Det er derfor, at Katrine Dirckinck-Holmfeld indrømmer sin kriminalitet på forsiden af de danske medier.

***Mere om de foruroligende tilstande på Kunstakademiet, hvor de studerende møder kunst, de ikke bryder sig om, med trusler og hærværk, her

Se også
Negerkonge på afveje i København

Bestil Lars Hedegaards nye bog her!