(Foto: Danicapension.dk)
Med hashtagget #Normalisering fryder Asmaa Abdol-Hamid sig over Spotifys nye reklame, der viser en ung tørklædeklædt muslim. Herover en reklame for Danica Pension, der ikke helt overholder tidens krav om ligestilling. Ni Personer: 22 procent hvide mænd, 22 procent mørke mænd, 44 procent hvide pige/kvinder og 11 procent til LGBT-segmentet. Sådan kan man selvfølgelig ikke gøre det op, men det er dog nu alligevel mærkeligt at et pensions- og livsforsikringsselskab ikke går målrettet efter kernesegmentet – den hvide mand (og hans kone).
“En gennemsnitsdansker – det kunne jo være dig, indbetaler over 1 mio. kroner til sin pension. Det er penge der skal forbedre dit liv engang i fremtiden, men det kan også forbedre noget andet indtil da: Verden!” (Danica Pension)
“Tilsammen har danskerne mange milliarder sparet op i deres pensioner. Som pensionsselskab er det vores opgave at passe på de formuer og investere dem, så de bliver til endnu flere, indtil de skal bruges en gang i fremtiden. Men vi har også et ansvar for at påvirke den fremtid, de skal bruges i. Med Danica Balance investerer du allerede bæredygtigt. Men du har også mulighed for at vælge, om du vil investere en del af din pension i selskaber, der gør en mere målrettet positiv forskel for at løse verdens udfordringer inden for klima, miljø og sundhed.” (Danica Pension)