Udstillingens slagnummer er den amerikanske billedkunstner Andres Serranos værk Immersion (Piss Christ) fra 1987. Et fotograf af et krucifiks nedsunket i kunstnerens urin. Urinens rødlige skær giver billedet et nærmest overjordisk præg, hvilket afmonteres af det profane materiale, der skaber denne effekt. Værket er et hoveværk i nyere samtidskunst og skabte skandale, da det i 1989 var inkluderet på en udstilling i USA, der havde modtaget offentlige midler. I kølvandet på udstillingen blev kunstneren truet på livet. Men bortset fra Andres Serranos værk, der til nød kan opfattes som blasfemisk, selvom det nok er at stramme den at mene, at et tarveligt plastikkors med en Jesusfigur på har ret meget med gud at gøre, er der langt mellem snapsene, hvad det lovede blasfemiske indhold på udstillingen angår, og så meget mere påtrængende er Muhammedtegningerne og andre konkret blasfemiske kunstværkers fravær på udstillingen.
Som det står klart er blasfemi en meget løs ramme omkring Skovgaard Museets udstilling, og det tenderer mod falsk varebetegnelse, når museet deklarerer udstillingen som omhandlende blasfemi i kunsten. At blasfemi stadig er et hot emne, fik museet til gengæld afdækket, men nok på en anden måde end det oprindeligt var tiltænkt.
Alle udstillinger varer frem til 30. december 2017.