Nyt

I en artikel i Berlingske pointerer journalist Signe Wenneberg, at Køln-overgrebene skyldtes ‘afrikanere i kulturchok’. Nyhedsvært for Jyllands-Posten Søren Munch betragter derimod som ‘et kendt arabisk fænomen’, og nu kan man så læse i svenske Dagens nyheter, at overgrebene under ‘We are Sthlm’-festivalen blev begået af unge flygtninge ‘företrädesvis från Afghanistan‘.

Fællesnævneren er islam, og det er et kulturelt svaghedstegn, at vi overhovedet bruger tid på at identificere problemets kerne. Her en bid fra Ekstra Bladet, der citerer Fanny, der blev antastet under ‘We are Sthlm’-festivalen i 2014 – Svensk kvinde oplevede masseovergreb: ‘De tog på os overalt’.

“Aftonbladet har talt med en af de piger, som er blevet udsat for et overgreb. 17-årige Fanny, som ikke ønsker sit efternavn frem, besøgte festivallen med sine venner i 2014. …

– De drenge var meget nærgående. De tog os på røven og brysterne og overalt, siger den 17-årige pige. …

– Man følte sig magtesløs, og det var ikke særlig rart. Vi prøvede at gå, og så prøvede de at stoppe og nogle slog ud efter os, siger hun.

Fanny fortæller videre i interviewet, at de fleste af gerningsmændene var indvandrere, men at der også var etniske svenskere i blandt dem.”

2 svar til “17-årige Fanny blev forulempet under ‘We are Sthlm’-festival: “De tog os på røven og brysterne og overalt””

  1. traveler siger:

    Man skulle tro, at vores alles P1 Orientering var det sted, hvor problemet kerne blev belyst. Det er jo det,
    vores licens skulle gå til. Men da jeg overhørte Orientering i fredags af vanvare I bilradoen var konklusionerne klare: 1) Dem, der stod bag den unison seksuelle masseintimidering, udøvede ikke deres særlige dominanskultur (med andre ord: Det havde intet med islam at gøre), men de var bare gemene gadetyve og småkriminelle, og 2) Enhver kritik af den katastrofale indvandringspolitik var højreekstrem populisme, dvs. dømt ude som illegitime holdninger. Sådan trak vores egen licensradios ’eksperter’ vindebroen op og lod virkeligelighed være virkelighed, og de kunne så hygge sig i fred og ro med deres mærkelige fantasier og drømmerier. Men er det cirkus virkelig noget, vi skal betale til?

  2. Thorsted siger:

    Muslimer og stort set alle fra den 3.verden kommer fra samfund med stamme og klan socialiteter. Dette er lukket socialiteter hvor ikke-familie betragtes som fremmede. Der er af samme årsag intet civilsamfund med tillid og association til andre som i et vestligt samfund.

    Disse samfund er også det man kalder Endogame socialiteter hvor kvinden bære blodbåndet for klan og stammen samt dens ære. En kvinden, der bryder med denne er æreløs. Dette kan ske af kærlighed og her risikere hun et Æredrab da hun har kastet skam på familien og denne anseelse i klan og stammehirakiet. Bliver hun voldtægtet er det ikke selvforskyldt men hun er blevet uren for klanen .Man redder hendes liv og familiens ære gennem et ægteskab med voldtægtsmanden. Det er klanlov og Sharia. Islam er dybest set en religion for sådanne Endogame socialiter, deres retsfølelser og relationer.

    Kristendommen i Europa er pålagt exogami og et opgør med Endogame socialiter. St.augustin mente, at samfund ville blive større hvis folk giftede sig væk fra familien med en for en klan ” fremmede”. Man laver derfor regler for ægteskab hvor man forbyder ægteskab mod familien i 4.blodrelation, dette øges i en periode i 12.tallet til 7.blodrelationer. Dette er i realiteten et forbud må klaner og stammer som socialitet. Kvinden kommer fri af dissse. Folk tvinges til, at udvikle alternative familære relationer med folk, der ikke er familie. Dette er basis for vestlige civilsamfund og individualisme.

    Islam er altså en tro for endogame samfund: med kvindesynet der er i dem, deres retsfølelser mm. Kristendommen i Europa( ikke den øvrige verden) er et opgør med klaner og stammer mod et exogame samfund som en nation.
    Det er altså mennesker der kommer fra andre socialiteter. Menneskerettighederne siger, at de skulle have et individ og menneskesyn som os men de har klanens menneskesyn og her er der intet civilsamfund men hensyn og association til andre, her er kvinden ikke et individ.

    Det er altså også mennesker, der ikke er integreret i de samfund de kom fra, så hvorfor skulle det være anderledes her?